"Galatasaray Adası'nı asla satmayacağız"

Galatasaray Başkanı Mustafa Cengiz, yaptıkları çalışmalardan bir kesimin müthiş rahatsız olduğunu söyledi ve üstü kapalı olarak eski yönetimi eleştirdi. Ada konusunda kesin ifadeler kullanan Cengiz, "Galatasaray Adası'nı asla satmayacağız" diye konuştu.

NTV Spor 26.09.2018 - 21:27
Son Güncelleme: 26.09.2018 - 21:33
"Galatasaray Adası'nı asla satmayacağız"

Duygun Yarsuvat'ın Divan Kurulu'nda, "'ın daha fazla yara almasına müsade etmeyin. Sizlerle yola devam etmek istiyoruz ama mecbur bırakırsanız istemediğimiz şeyleri yapmak zorunda kalırız" sözlerini değerlendiren , "24 Ocak'ta seçime üç hafta kala seçime girdik. Genel kurul bize teveccüh gösterdi, seçildik. Göreve geldiğimizde sermaye artışı ve mali sorunlarla uğraşıyorduk. Nagatomo'yu kiralarken 24 saat içinde yapmak zorundaydık. Bizim mutlaka yeni yönetim olarak yetki almamız gerekiyor. Biz Derneklek Kanunu'na tabiyiz. O dört aylık dönemde bunu yapamadık. Dört ay içinde hem sermaye artışı yaptık, hem de bize kesin söylenen men cezasını engelledik.

Galatasaray bir iniş durumundan kalkış durumuna geçti. Bunu UEFA'ya kanıtladık. UEFA, çok açık, samimi ve dürüst bir şekilde bizi değerlendirdi. Asla hesaplarımızda tek bir hata yoktu. Bunlarla boğuşurken, konuşuyorlar. Bütçeyi de alelacele yaptık. Galatasaray Spor Kulübü içerisindeki amatör şubelerde basketbolda transfer yasağı vardı. Cebimizden 50-100 milyon dolar koymadık. Bize en büyük desteği taraftar verdi. Camia bizi göreve getirdi. Şimdi torba yasa diyorlar. Çok üzülüyorum.

"BAŞKANLIKTAN AYRILDIĞIMDA GEREKİRSE BUNLARI ANLATIRIM"
Almamız gereken yetkiler 4 ay ötelendi. Mayıs'ta geldik. Tekrar UEFA'ya dilekçeler gitti. Başkanlıktan ayrıldığımda, gerekiyorsa, bunları anlatırım. Gerçi bizim devlet, siyaset ve spor adamlarımız hikayelerini anlatmaz. Alacağımız yetkiler birikti. Yıkılmış adayı kucağımızda bulduk. Ada yetkisini istemez zorundayım. Çünkü adayı yıkmışsınız. Acı olan müstecil olan orada işletmeci. 3 yıllık dönemimde adayı yeniden alacağız. Devlete bu bağlamda çok teşekkür ediyorum. Devlet her zaman Galatasaray camiasının yanında. Benim kara kaşıma, kara gözüme veya aksanıma vermiyor. Bizim temsil ettiğimiz kitleye yönelik veriyor. Adayı da inşallah halledeceğiz. 20 Ocak'ta görev geldik. Tahliye için 25 Ocak'ta dava açtım." açıklamalarını yaptı.

"BİR KESİM VAR MÜTHİŞ RAHATSIZ"
Yaptıkları çalışmalardan üstü kapalı olarak eski başkan Dursun Özbek ve yönetiminin rahatsız olduğunu ima eden Mustafa Cengiz eleştirilerini şöyle sürdürdü, "Belli bir kesim var müthiş rahatsız. Belki rövanşist duygularla hareket ediyorlar. Dünyanın en büyük keman virtiözlerinden biri için bir deney yapılıyor. Washington metrosunda 45 dakika Bach'ın eserlerini icra ediyor. Adam milyarlık kemanıyla resital yapıyor. Bir saat içinde 35 dolar toplayabiliyor. Bir hafta sonra konserine gitmek için biletleri kara borsaya düşüyor ve en ucuz bileti 100 dolara satılıyor. İnsan kulağı duymak istemezse anlatamazsınız. Siz istediğiniz kadar eser icra edin, karşıdaki kişinin kulakları size kapalı ise istediğiniz kadar söyleyin. İnsanın gözü görmek istediğini görür, kulağı duymak istediğini duyar, ağız bölümüne geçmiyorum. Onlara seslenmiyorum. Galatasaray menfaatlerini düşünen kitleye sesleniyorum. Lütfen 29 Eylül Cumartesi günü orada olun." çağrısında bulundu.

"ADA'YI BİZ YIKTIRMADIK"
"Ali Sami Yen konusunda 1 gecede aldığımız arazilerinin nasıl gittiğini gördük. Likör fabrikasi arazisi elimizden gitti." diyen Cengiz şöyle devam etti, "İçimiz yanıyor o konuda fazla konuşmayalım. Şimdi Kalamış'a, Ada'ya da başvuracağız. Kemerburgaz için başvuracağız. Hem idari hem de yeni imar yasası ile fazlalık ve eksiklerin affedilmesi için başvuracağız. Yeni imar yasası çıktı. Ona göre hareket edeceğiz. Ada'yı biz yıktırmadık. Ada yıkıldı, Dursun Bey'den sonra devraldım. Kucağımızda bulduk problemi. Yıkan ben değilim, yıkılmasını isteyen de ben değilim. Geldiğimizde Taç Spor'un yıkılması vardı, engel olduk. Kasada ₺1M varmış, alacağız, paraya ihtiyacımız var. Ada konusunda, dava bizim bir parsele açıldığı söyleniyor. Bizim parsele değil diğer 2 parsele açılıyor. Bir parselin tapusu bizde. Böyle bir haber çıktı. Arkasından da 'ha tamam, vurup ellerinden alacaklar' diyorlar. Böyle komplo teorilerini Hollywood'da yapmazlar. İstanbul Büyükşehir Belediyesi 8 yıl sonra geldi, çalışmalar yaptı. Son Moskova maçında metronun kapasitesini artırdılar. Yüzde 50 arttı. Taraftarlar kısa sürede stadı boşalttı. Bunlar hep yeni. Şu anda yapıyorlar. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve onların görevlilerine çok teşekkür ediyorum."

"GALATASARAY ADASINI ASLA SATMAYACAĞIZ"
Ada konusunda camiadaki rahatsızlığa vurgu yapan Galatasaray Başkanı Mustafa Ceginiz, "Ada'da yetkiler çok önemli. Arkadaşlar, ecri misil ödüyoruz. Yani kira bedeli ödüyoruz. Hazine ecri misili buraya bize verdi. İskeleye başvurduk. Bunlar için çalışıyoruz. Er ya da geç, şu ya da bu şekilde bu davayı kazanacağız. Galatasaray Ada'sı bizim. Asla satmayacağız. İrtifak için çalışıyoruz. İrtifak çıplak mülkiyettir. Ada'da imar yapmamız gerekiyor. Bu plan ve projeyi irtifak hakkı olunca rahatlıkla yaparız.

"Sermaye artırımı" dedim. "Kayafı yedi" dediler. UEFA tarihinde bunu görmedi. Onlara savunmamızı Milan da kullandı, kurtardı. Galatasaray - Lokomotiv Moskova maçının başlama düdüğü çalana kadar UEFA konusunda rahat değildim. Gece uyuyamıyordum. Genel kurul çok haklı selim ama; "Florya, Riva gitti" diyorlar. İnsanlar haklı. Elimizde bir Ada var. Mecidiyeköy Oteli var. Otel için satış yetkisi bile istemedim. Bizim en büyük gücümüz taraftarımız. 1 kişinin verdiği €100M mu desen, 1 milyon kişinin verdiği €100M mu desen ikinciyi tercih ederim. Böyle camia olursun, diğer türlü şirket olursun." açıklamalarını yaptı.